Portfolio

Contact

KETEL 1

KLANT: 

NOLET Distillery, Schiedam (NL)

DOEL: 

Versterken brand equity & winstgevendheid     

OPGELEVERD:

  • Marktoriëntatie; 
  • Marktdiagnose: (kwalitatief / kwantitatief, brand tracking + schap- en distributieanalyse; 
  • Merk- en groeistrategie: (segmenteren, targeting, positionering & objectiviteiten);
  • Marketingtactieken: (4P-strategie);  
    • Product: (KETEL 1 Signature Blend + Limited Edition + KETEL 1 Hard Lemonade RTD)
    • Prijs: (pricing: reduceren promotionele druk + pricing implementeren voor winstgevendheid)
    • Plaats: (distributie verhogen RTD + verbeteren GD door push & Pull);
    • Promotiestrategieën: - campagne - KETEL 1 - ‘Be an Original’ + KETEL 1 Hard Lemonade RTD, ‘Work hard, play hard’ (ATL + BTL + SP + TP). 
  • Planningen (financiële planning, gantt-chart + verbeteren winstgevendheid). 

Services:

Interim-management;

Interim-CMO;

Project-management. 

Samenwerkingen:

Das Buro | Markteffect | Crocodile Agency | Talpa | Radio 538 | Today’s Special | MOJO Concerts | Circana | Pinkpop | Concert at Sea | Sparkeling Events | 

WOLKOM - Onbegrensd Fryslan

KLANT: 

Stichting WOLKOM, Heerenveen (NL) 

OBJECTIVITEIT:

Nationale en internationale aantrekkingskracht voor regio Fryslan. 

DOEL:

Positioneren & ontwikkelen business case WOLKOM - onbegrensd Fryslan 

OPGELEVERD: 

  • Marktoriëntatie;
  • Marktdiagnose: (kwantitatief / kwantitatief); 
  • Businesscase: versterken regio Fryslan, 5 deelmarkten en 3 uitvoerende programma’s 
  • Merk- en groeistrategie: (segmenteren, targeting, positionering & objectiviteiten);
  • Marketingtactieken: (4P-strategie: 
    • Product: platform voor 3 ontwikkelingsprogramma’s (werken - ondernemen - verblijven) 
    • Prijs: deelname-model op basis van een tarievenkaart naar ratio grootte organisatie 
    • Plaats: bedrijven - kennis- en onderwijsinstellingen en overheden
    • Promotiestrategieën: Sport, sc Heerenveen
  • Planningen: (financiële planning, gantt-chart + OGSM). 

Services

Interim-management 

Project-management

Samenwerkingen 

sc Heerenveen | Judy Tuinstra | Jordy de Jong | MJ Films | Elske de Wall | Sybrand Klompstra | Laura de Grave | Innovatie Pact Fryslan | Merk Fryslan | ESPN | NOS | Leeuwarder Courant | 

Bavaria Bier

KLANT: 

Swinckels Family Brewers, Lieshout (NL);  

DOEL: 

Versterken brand equity Bavaria & winstgevendheid Bavaria - Behoud marktleiderschap 0.0%     

OPGELEVERD:

      • Marktoriëntatie; 
      • Marktdiagnose: (kwantitatief / kwantitatief, brand tracking + schap- en distributieanalyse; 
      • Merk- en groeistrategie: (segmenteren, targeting, positionering & objectiviteiten);
      • Marketingtactieken: (4P-strategie);
        • Product: (Bavaria IPA 0.0%)
        • Prijs: (pricing: reduceren promotionele druk + pricing implementeren voor winstgevendheid)
        • Plaats: (topline distributieproblematiek verhelpen door push & pullstrategie);
        • Promotiestrategieën: - herlancering campagne - Zo…nu eerst een Bavaria | Nieuwe versie bierdop schieten met Maradona  (ATL + BTL + SP + TP). 
      • Planningen: (financiële planning, Gantt-chart + verbeteren winstgevendheid). 

Services:

Interim-management;

Interim-brand management;

Samenwerkingen: 

Mindshare | N=5 | Foma Volat | PSV Eindhoven | Diego A. Maradona | STER | NOS | Galazo Brands (Triple Double) | Markteffect | Circana | Brainport Eindhoven | Design Birdge |

BIFI

KLANT: 

Jack Links, Amsterdam(NL), Hamburg & Ansbach (DE);  

DOEL: 

Merkgroei Bifi + Peperami (GB) + vloeiende ‘carve out’ Unilever      

OPGELEVERD: 

      • Marktoriëntatie; 
      • Marktdiagnose: (kwantitatief / kwantitatief, brand tracking + schap- en distributieanalyse; 
      • Merk- en groeistrategie: (positioneren BIFI, (merk)groei in on- & off premise in D.A.CH & Benelux + Frankrijk & Italië);
      • Marketingtactieken:(4P-strategie):  
        • Product: (Bifi Mini, Bifi 4 pack Albert Heijn, Bifi 6 pack, Jumbo) 
        • Prijs: (pricing: winstgevendheid verbeteren losse producten zonder Unilever deal
        • Plaats: (Distributieproblematiek verhelpen door push & pullstrategie);
        • Promotiestrategieën: - herlancering merkcampagne Bifi karikatuur (lange termijn), korte prestatie campagne (korte termijn)  (ATL + BTL + SP + TP). 
      • Planningen: (financiële planning, Gantt-chart + verbeteren winstgevendheid). 

Services:

project-management;

Brand management (D.A.CH + Benelux + Frankrijk & Italië);

Samenwerkingen:

BSUR | RTL+ (DE) | Kunschi Ulm (DE) | Albert Heijn | Jumbo | Edeka (DE) | REWE (DE) | Nielsen (NL/DE) | GFK (NL/DE) | Unilever, Rotterdam (NL), Hamburg (DE) | Hajok Design Hamburg (DE) | 

Van der Gang Watches - Case volgt snel

Moj Lemonade Est. Groningen - Case volgt snel.

Iglo - Case volgt snel

Naked Espresso Manufacturer - Case volgt snel.

Cruyff Academy - Case volgt snel.

Spoedig meer cases.

Deze site wordt beveiligd door reCAPTCHA en het Google Privacy-beleid en de servicevoorwaarden zijn van toepassing.