Een cijfermatige marketinguitdager

Folkert

Merken hebben liefde en onderhoud nodig wil het zijn relevantie en vitaliteit behouden.

Je kunt de grote uitdagingen van marketing uitsplitsen in drie delen: 1) research (de diagnose, weten wat er speelt, de markt begrijpen), 2) strategie (targeting, positionering, kortom de grote keuzes en doelen) en 3) tactiek. De laatste pijler bij mij om de vier p’s: plaats, promotie (waar communicatie onder valt), prijs en product.

Vaak gaat het over communicatie. Dat is ook leuk, maar dekt niet de lading. Dat is maar een klein onderdeel. Het is net zo belangrijk om het te hebben over zaken als pricing, productontwikkeling, distributie, strategie, targeting, positionering, onderzoek en segmentatie. En dat doe ik voor je. Verbindingen maken tussen advies en service. 

Ik hou van bouwen, creëren en dingen anders doen, maar wel met logisch nadenken. Ondernemen is risico durven nemen; stelling nemen is je onderscheiden van de grijze massa. Dat is positioneren. 

Een business bouwen en laten groeien. Marketing- en brandmanagement helpen hierbij. En dat is wat ik doe. In Sport, FMCG, Luxery en B2B.

Ik ben een cijfermatige marketinguitdager; een NIMA Register Marketeer en ik help je graag om jouw merk en/of bedrijf te versterken, en te laten groeien. Hoe ik jou kan helpen? Kijk maar eens welke merken en bedrijven jou voorgingen. 

Folkert van der Heide RM 

Let's talk!